Obecná pravidla ligy

1) VŠEOBECNÁ PRAVIDLA

Zákaz chatu během kvalifikace a závodu dokud nedojedou všichni do cíle.
1.1 Seznámení s pravidly
1.1.1 Zodpovědností závodníků je, aby byli seznámeni se všemi pravidly, která pokrývají závod, kterého se zúčastňují.
1.2 Všeobecné chování
1.2.1 Musíte soutěžit čestně a poctivě
1.2.2 Musíte usilovat o zodpovědnou jízdu tak, aby jste ostatním závodníkům nezkazili závod.
1.2.3 Nesmíte se chovat v rozporu s všeobecnou slušností.
1.2.4 Nesmíte užívat urážky a nadávky v žádném z dostupných komunikačních prostředků.
1.2.5 Je od vás očekáváno, že se za všech okolností budete chovat sportovně.
1.3 Etiketa pojmenování závodníků
1.3.1 Pokaždé používejte jméno, pod kterým vás ostatní znají, a pod kterým jste přihlášeni do závodu.
1.4 Všeobecná způsobilost
1.4.1 Závodníkům známým tím, že často zaviňují incidenty díky jejich neustálému neopatrnému nebo zlomyslnému stylu jízdy, nebo podvádění, a těm co mají sklony k ofenzivnímu chování, ať už v organizovaném závodě nebo mimo něj, může být zamezen přístup do současných i budoucích závodů.
1.5 Účast v závodě
1.5.1 Závodníci by se měli připojit do závodu minimálně 10 minut před jeho začátkem. Pokud nejste přihlášeni po této době, pak může být předpokládáno že se závodu nezúčastníte.
1.5.2 Pokud se z jakéhokoliv důvodu, který znáte již před závodem, nebudete moci zúčastnit, oznamte to prosím hlavnímu organizátorovi závodu co nejdříve. Pokud neoznámíte svou neúčast v dostatečné době před startem dvou po sobě jdoucích závodů, a dostatečně neospravedlníte vaši neomluvenou neúčast, může být rozhodnuto o vašem vyloučení z ligy.
1.6 Etiketa zastávek v boxech
1.6.1 Závodníci by měli vyjíždět na trať s dostatečnou opatrností, aby zabránili střetu s vozidly, která již na trati jsou, je zakázáno přejíždět čáru označující výjezd z boxů.
1.6.2 Auta na trati mají přednost v jízdě před těmi, která vyjíždějí z boxů.
1.6.3 Když opouštíte stání u mechaniků, musíte okamžitě opustit pruh se stáním, a přejet do průběžného pruhu, a to v co nejostřejším možném úhlu tak, aby jste neprojeli skrz stání před vámi.
1.6.4 Auta v průběžném pruhu v boxech mají přednost v jízdě před auty vyjíždějícími z pruhu se stáními.

2) ZÁVOD

2.1 Závod všeobecně
2.1.1 Žádné neopatrné ježdění. Vždy respektujte ostatní závodníky. Buďte opatrní. Mějte trpělivost. Chápejte omezení programu a jezděte podle toho. Online ježdění v závodním simulátoru NENÍ úplně stejné jako závodění v reálu ve všech ohledech, a v některých případech online závodění vyžaduje ještě více opatrnosti.
2.3 Přednosti v zatáčkách
2.3.1 Aby jste měli právo využít vnitřní stopu v zatáčce, nebo mohli předpokládat, že vám druhý závodník nechá tuto stopu volnou, musíte dosáhnout dostatečného přesahu přes auto na vnější stopě ještě před bodem, kdy začnete zahýbat do zatáčky. Dostatečným přesahem se rozumí situace, kdy předek vašeho vozu je alespoň přibližně u pozice řidiče vedoucího vozu - ale to je absolutní minimum. V některých případech by přesah měl být větší. Jestliže přesah není dostatečný před zahnutím do zatáčky, má vedoucí závodník plné právo na jím zvolenou závodní stopu bez jakéhokoli vašeho zasahování.
2.3.2 Jestliže je dosaženo dostatečného přesahu před zahnutím, tak stíhající závodník má právo na dostatek prostoru. Vedoucí závodník pak musí ponechat pronásledujícímu dostatek prostoru na vnitřní stopě.
2.3.2.1 Vůz na vnější stopě má na tuto stopu právo v celé délce zatáčky, až po výjezd. Nesmí být na výjezdu vytlačen mimo dráhu jezdcem na vnitřní stopě.
2.3.2.2 Vůz na vnitřní stopě má na tuto stopu právo v celé délce zatáčky, až po výjezd. Nesmí být vytlačen u vrcholu zatáčky dovnitř mimo dráhu jezdcem na vnější stopě. Vedoucí závodník může stále bojovat o místo, ale musí přitom zajistit dostatek místa pro stíhajícího jezdce. Jízda do vnitřku poté co vedoucí závodník už zahnul a nebyl zajištěn dostatečný přesah je velice nebezpečný manévr pro vás i pro ostatní jezdce. Pokud provádíte tento manévr, ztrácíte jakákoliv práva, tzn. pokud způsobíte nehodu, a bude vznesen protest, ztrácíte jakoukoliv možnost se proti protestu obhájit.
2.4 Obranná jízda
2.4.1 Vedoucí auto má právo si zvolit stopu na rovince. Může udělat jeden pohyb aby bránil svojí pozici a zablokoval útočící auto. Tuto pozici ale poté musí držet do té doby, dokud jeho pozice má možnost útočníka ovlivnit. Poté, jak se blíží k další zatáčce, se může samozřejmě vrátit do své závodní stopy pro danou zatáčku.
2.4.2 Vedoucí auto má právo volby stopy do zatáček. Tzn. může jet obrannou vnitřní stopu aby si bránil pozici, čímž donutí útočícího pokusit se o předjetí zvnějšku. Toto není blokování a je součásti běžné závodní etikety. Vlastně, kromě omezení pravidla 2.4.1, vedoucí závodník může jet stopu, kterou uzná za nejméně výhodnou pro předjetí útočícím autem.
2.5 Řízení těžce poškozeného auta
2.5.1 Řidič těžce poškozeného auta má povinnost chovat se dostatečně opatrně, minimalizovat možná nebezpečí a zamezit kontaktu s jakýmkoliv jiným autem. Těžce poškozené auto nemá žádná práva vůči ostatním autům. Těžce poškozeným autem se pro účel tohoto pravidla rozumí auto, které z jakéhokoliv důvodu má jízdní vlastnosti výrazně horší než je běžné. V podstatě je považováno za pohyblivou překážku. Poškození může být mechanické, nebo způsobené selháním ovládacího zařízení, nebo cokoliv jiného. Pokud způsobíte nehodu při řízení těžce poškozeného auta, nemáte žádnou možnost obrany. Je pouze na vás, aby jste zvážili, zda je riziko srážky s ostatními auty natolik velké, že by jste měli odstoupit ze závodu, nebo se ho pokusili dokončit. Pokud při řízení těžce poškozeného auta vyjedete z trati, poté platí pravidla 2.9 Pokud poškození zahrnuje chybějící kolo, platí též pravidlo
2.7 Počáteční chyba
2.7.1 Pokud uděláte významnou chybu v řízení a jeden nebo více závodníků se jí pokusí využít, potom jsou omezena vaše práva na protiútok. Pokud vznikne situace že jeden ze závodníků musí dát přednost, měl by to být vždy ten, co udělal počáteční chybu. Tzn. pokud jste vyneseni ze zatáčky a auto těsně za vámi se toho pokusí využít, měli by jste mu nechat prostor, nezávisle na přesahu aut. On vám samozřejmě musí nechat místo také. Toto je trochu šedá oblast a vyžaduje dobré posouzení situace. Malé chyby které moc neovlivní rychlost nebo směr auta se nepočítají. Tzn. pokud se trochu odchýlíte od stopy, při zachování závodní rychlosti, není to dostatečně velká chyba, aby toto pravidlo mohlo platit. Pro útočící závodníky by mělo platit: pokud si nejste jisti, zda je chyba dost velká, nevyužívejte jí. Pokud si myslíte, že jste byli v právu, můžete vždy protestovat po skončení závodu - ale jakmile nabouráte do zdi, váš závod skončí. A druhý závodník může protestovat a vyhrát.
2.8 Návrat do závodu po nehodě
2.8.1 Řidič navracející se do závodu po nehodě, která způsobila že se vozidlo stalo překážkou nebo nebezpečím pro ostatní řidiče, má povinnost chovat se dostatečně opatrně, minimalizovat možná nebezpečí a zamezit kontaktu s jakýmkoliv jiným autem, které se neúčastnilo srážky. Stát na místě(pokud jste na trati) a počkat až bude dostatečný prostor pro otočení, couvání a návrat na trať. Pokud jste mimo trať, platí pravidla 2.9.
2.8.2 Pokud jste na trati po nehodě, a stále jste se plně do závodu nezapojili, nemáte žádná práva. Musíte dát přednost v jízdě všem autům, která se srážky neúčastnila do té doby, dokud se nevrátíte do závodu.
2.8.3 Musíte udělat vše proto, abyste minimalizovali nebezpečí, které vaše auto způsobilo, co nejdříve. To může znamenat vyjetí úplně mimo trať, pokud jste na ní byli půlkou vozu. Může to též znamenat co nejrychlejší odstoupení ze závodu. Pokud způsobíte další nehodu při návratu do závodu po nehodě, nebo budete zbytečně pomalí při odstraňování vašeho auta z trati, nebudete mít žádnou obranu. I v případě, že jste srážku nezavinili. Všichni závodníci, kteří nebyli účastníky srážky, mají přednost v jízdě před kýmkoliv, kdo se vrací do závodu. Pokud je Váš vůz ve stavu či pozici, která znemožňuje další pokračování v závodě, jste povinni vůz z trati odstranit přepnutím do pozorovacího módu po odjetí celého závodního pole, nejpozději do příjezdu prvního jezdce. 
2.9 Návrat na trať po vyjetí
2.9.1 Řidič navracející se na trať po vyjetí má povinnost chovat se dostatečně opatrně, minimalizovat možná nebezpečí a zamezit kontaktu s jakýmkoliv jiným autem, které se neúčastnilo srážky.
2.9.2 Pro účely tohoto pravidla se za vyjetí z trati považuje též "zaseknutí" o svodidlo nebo o zeď.
2.9.3 Řidiči na trati mají přednost v jízdě před kýmkoliv, kdo se vrací na trať. Pokud způsobíte nehodu při návratu na trať nebudete mít žádnou obranu. Pokud opustíte trať, ztrácíte všechna práva, i když jste neopustili trať vaším zaviněním.
2.9.4 Návrat na trať po vyjetí zahrnuje i dobu, po kterou jste již fyzicky na trati, ale stále představujete nebezpečí pro přijíždějící vozidla, než se dostanete na závodní rychlost a zorientujete se.
2.9.5 Pokud to není absolutně nevyhnutelné, necouvejte zpět na trať. Pokud couváte na trať, zodpovídáte za to, že nezpůsobíte nehodu. Tento manévr by měl být prováděn se zvýšenou opatrností. Vždy je potřebné vracet se na trať paralelně se silnicí, pomalu a jemně, a vždy s velkou opatrností. To vám dává nejlepší příležitost, aby jste viděli co je za vámi, a také to dává přijíždějícím závodníkům šanci zorientovat se na vaší situaci. Zvláštní opatrnost by měla být věnována návratu na trať po zaseknutí do svodidla. To může ve vyšší rychlosti způsobit, že náhle prudce vyjedete na trať, nebo se otočíte do protisměru. Pokud toto uděláte před jinými závodníky, bude to považováno za vaši chybu. Aby jste se dostali od zdi nebo svodidla, zpomalte na velmi nízkou rychlost, a velmi jemně se odlepte od svodidla. A nikdy nezapomeňte dát přednost ostatním autům na trati.
2.10 Nabourání do auta před vámi
2.10.1 Pronásledující závodník má povinnost chovat se dostatečně opatrně a zodpovědně tak, aby nenaboural do vedoucího auta.
2.10.2 Vedoucí závodník nesmí provádět jakékoli zlomyslné nebo nevhodné brždění nebo zpomalování. Vedoucí závodník má právo být pomalejší nebo používat delší a dřívější brzdné zóny než ostatní. Má také právo zahnout do zatáčky dříve nebo později a/nebo dosáhnout vrcholu zatáčky dříve nebo později. Má právo být nekonzistentní a nevypočitatelný. Pronásledující závodník musí předpokládat, že vedoucí závodník může mít delší brzdné zóny atd., než má on sám, a musí podle toho jet a vždy dodržovat odstup. Ve zkratce, pokud jedete za někým máte povinnost do něj nenabourat. On nemá povinnost se vám vyhýbat. Když vše ostatní selže, měli by jste vyjet se svým vozem mimo trať aby jste zabránili takové kolizi.
2.10.3 Vlajky - zákaz předjíždění při vyvěšené žluté vlajce. Jezdec, kterému je máváno modrou vlajkou, nejpozději do půl kola pustí rychlejší vůz před sebe. A to bezpečně a předvídatelně, pokud možno na rovince ubráním plynu a uvolněním závodní stopy. jezdec, který se snaží vymanit z modré vlajky (vrátit se do stejného kola jako ostatní jezdci) má dvě kola aby ujel na rozdíl více jak 1s jinak se musí opět zařadit za vůz o kolo vpředu.
2.10.4 Limity tratě - limity jsou všeobecně hlídány hrou, avšak limit tratě v RRZC určuje bílá čára lemující trať. Toto nebude striktně hlídáno, ale pokud někdo získá výhodu nebo způsobí nehodu mimo trať vyznačenou bílou čarou a přijde na něj protest, tak bude na vůz pohlíženo jako kdyby byl mimo trať. Bude zpětně zkoumán i průjezd postiženého vozu.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky